2010. december 13., hétfő

Premier a trónján (2010.12.09., Budapest, Dürer-kert)

Ha csak 2010-et nézzük, voltam néhány színvonalas buliban. Szerbiában hallhattam és láthattam sok mindenkit. A teljesség igénye nélkül The Klaxons, Moderat, Crystal Castles, David Guetta, Laidback Luke, Crookers és az Ed Banger kiadó több tagjának koncertjén is az első sorokban állhattam. Nyár óta voltam a budapesti Crookersen is, ahol alapjaiban más szettet játszottak a nyári fesztiválos anyagnál. Legutóbbi élményem pedig Dusty Kid live set-je volt Győrben. Múlt csütörtökön egy teljesen más zenei stílus nagykövete tette tiszteletét a budapesti Dürer-kertben. Nyilván nem hagyhattam ki!

DJ Premier a hiphop zene koronázott királyától elvártuk, hogy tegye oda magát és ezzel párhuzamosan a bakelit lemezeket. Azonban, amit kaptunk minden képzeletünket felülmúlta. Olyat élményben lehetett részünk, amiket nehéz bepötyögött karakterekké formálni. Fél 1-re értünk a szórakozóhelyre. A színpad fölött projektorral kivetítve DJ Premier képe volt látható, a pult misztikusan üresen állt, mindenki a király pódiumra lépését várta. Közben olyan zenék szórakoztattak minket, mint EPMD - Da Joint vagy DJ Vadim - Terrorist-je. Tudtuk, nem lesz semmi alibizés. Megjegyzem nem vagyok hangtechnikus, de a Dürer-kert bulitermének kihangosítása véleményem szerint egész korrekt.
Az utókor (de elsősorban saját nosztalgiázásaimhoz :)) számára csináltam néhány remekbeszabott felvételt. Azonban a youtubeon is fellelhető sok anyag, innen fogok szemezgetni. A továbbiakban mondom is, meg halljuk is!
Rövid beszédes Intro után DJ Premier rögtön egy súlyos Capone 'N Noreaga - Invincible-jével kezdett, hamar elszabadult a pokol.


Várakozásom szerint volt néhány szám, amiket nagyon szerettem volna ha lejátszik Preemo. Ilyen volt például D.I.T.C. - Thick, amit a Sick Business 1 graffiti videóban hallottam először. A Mestertől most élőben még nagyobbat szólt.

"We on a world tour with Midnight Mauraders and such,
I'm at the table like the Godfather smoking a dutch"



Preemo maradt még egy kicsit Fat Joe vonalánál és a The Ownerz cmű Gangstarr albumról jött a Who Got Gunz (feat. Fat Joe, Freddie Foxxx).


Közben természetesen Premier rengeteg Gangstarr számot feltett, illetve "beszkreccselt". Következett egy megemlékezős blokk az elmúlt években tragikus körülmények közt elhunyt jóbarátok/munkatársak munkáiból. Big L-re emlékezve kaptuk az egyik személyes kedvencemet, Platinum Plus! Guru több számát is bejátszotta Premier, az Above The Cloudsnál a hideg rázott, pedig nem fáztunk a 3. sorban. (saját felvételem, jeeeah :D)

"Above the crowds, above the clouds where the sounds are original
Infinite skills create miracles" 



Lehetetlen dolog feleleveníteni a koncert minden egyes pillanatát. Nem volt a bulinak mélypontja. Sok alkalommal előfordul, hogy egy-egy finomság bejátszásának végefelé görbül lefelé az ember szája, hogy vége van a tracknek. Itt viszont tudtam, hogy a következő sem lesz kissebb... Premier játszott a saját cuccaiból még NYG's-t, Das EFX-et, KRS-One-t, Rakim-ot, Pitch Black-et (a Rep The Hardest-et és az It's All Real-t egyaránt megkaptuk) stbstb. A party vége felé mikor már azt hittük, ezt nem lehet tovább fokozni, lehetett... Például a Group Homie - Living Large-val, de felcsendült Pharoah Monch - Simon Says-je is, amitől teljes joggal őrült meg a közönség.
Miközben ezt bepötyögtem sikerült megtalálnom a fellépés videóanyagát egész jó minőségben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése