2011. október 13., csütörtök

blogajánló: Hadd szóljon blog, nagy zenei olvasztótégely

Hiszek abban, hogy modern világunkban értéket képviselnek a régi hagyományokra történő építkezések. Ahogy tanult városvezetőink korábban jó érzékkel választottak testvérvárosokat, úgy fogom most én is testvérblogomnak választani a Hadd szóljon blog.hu motorján futó zenei blogot. Minden megtalálható ott, ami szem-szájnak, de leginkább fülnek kellemes ingere. Egyfajta Ying-Yang-féle kiegészítése a Nem Ma Kezdtem blognak, hiszen míg ott előtérbe helyeződnek az élő hangszereket megszólaltató bandák albumainak bemutatása, addig nálam főleg a gépek lázadása figyelhető meg. Amennyiben kiváncsiak vagytok magyar és külföldi (alternatívnak mondható) együttesek legfrissebb albumainak szubjektív elemzésére, akkor egyértelműen gyakran látogatnotok kell a Hadd szóljon blog rendszeresen frissülő felületét!

Facebook csoportjának pedig kötelező tagjává előléptetnetek magatokat!

2011. október 11., kedd

A Skrillex-jelenség, kollektív elbutulás

Szomorú, de igaz, nem csak az emberiség butul el, hanem a zene is. Minden történés hátterében a rohanó világunk faékké válásának elsődleges szorgalmazója az Amerikai Egybesült Állatok Egyesült Államok áll. Természetesen az ekézés ellenpontozásaként gyorsan meg kell említenünk, hogy olyan iskolák teremtődtek meg a tengerentúlon, mint például a detroiti techno szcéna, hogy csak a legjellemzőbbet említsem elektronikus zenei vonalon. Amivel most foglalkozni szeretnék egy 23 éves Los Angeles-i csóka, Skrillex. Őt a fiatalság követelte ki magának, mint magyar médiánk Kiszel Tündét vagy Fekete Pákót. Elöljáróban önkényesen kijelentem azt, hogy ha 16 évnél idősebb vagy és kedveled Skrillex zenéjét súlyos világnézeti eltéréssel rendelkezel kortársaidhoz képest. Az emók eltűnésével párhuzamosan kezdett kialakulni egy új faj, a divatelectro-sok vad gyülekezete, melyek elé vitorláshajónak állt ki Sonny Moore. A srác már megjelenésében is Anti-Fitness Club-os jegyeket hordoz (kérdés: Ki volt előbb a tyúk vagy a tojás?), disznópőrére borotvált fél kobakjával és stílustalanulosan elhelyezett piercingjeivel. Ja és igen a fültágítót, a fehér fültágítót ki ne felejtsd!!! Egy réteget szolgál ki, maximális erőbedobással. Pozitívumnak lenne mondható, hogy az elmúlt évben egymásután két nap nem aludt ugyanazon helyszínen, ha nem ezt a elektrosított dubstepbe oltott igénytelen agressziót terjesztené. Mindenhol kajálják a ritmustalan röfögésre alapozott alkotásait. Példátlan a Youtube-on, hogy még videóklippel sem rendelkező Scary Monsters And Nice Sprites című alkotását már több, mint 35 millióan hallgatták meg. A lakóautóban megírt nóták egyértelmű zenei körültekintését támasztják alá, azon zenészekkel ellentétben, akik akár fél évtizedeket is buziznak egy-egy album összedobásával, manapság már trollkodásnak tűnhet az igényesség. A számok megértéséhez nem kell 12 évesen jogi diplomát szereznetek a Harvardon. Pofon egyszerű a képlet: felvezetés, reszelés, butyuta szlogenek gyerekhangon felmondva, kicsit elszáll, majd reszel, újra jön az óvodás, lereszelik, Skrillex mutatja, hogy rock 'n roll (mert ő tudja!) és minden kezdődik elölről (a hallgatóságnak fel sem tűnik, hogy újabb track kerül a lejátszóba). Röfögjetek, böfögjetek, gyilkoljátok meg a dubstepet, sírjon a szépérzék!

Ebben a számban például légkalapáccsal veri bele Moore a tinik fejébe, hogy az ő neve bizony Skrillex. Ezt majd lehet emlegetni az utolsó kortyot is lehúzva a boroskólából a hazafelé tartó utolsó buszon a cimboráknak.

Megjelenése nem egyedi, de legalább hajat gyakran mos...
A bejegyzés folytatása: A Skrillex-jelenség 2. rész, Antikrisztus vagy dubsteppop nagykövet?

Amire megéri várni: Bankostól bármi

A Kriminal Beats mesterien pontos tollforgatója, Bankos az a fajta előadó, aki ritkán szól, de akkor emlékezeteset. Igényesen, körültekintő alkotói gondoskodással felépített album és klipmegjelenések kövezik zenei útvonalát. Véleményem szerint így lehetséges hithű underground művésznek megmaradni, ha minden kiadott cuccnak van egy fajta ízvilága, melynek pontosan organizált összetevőit csak a megmélyebb Krime Force One hitűek tudják magukévá tenni. Bankos legfrissebb, Passzról passzra keresztelt számából készített klipet napról-napra vártuk, a szociális hálón gyakrabban frissítgettük az előadó falát a Youtube megjelenése kilinkelésére várva, mint amilyen rendszerességgel oxigént veszünk. Ennek is már öt hónapja. Bankos azóta több projektje mellett a laboratórium legalsóbb szegleteiben a nyilvánosság elől lehellet analizátorral kombinált retina leolvasóval elzárt zárkájában csepegteti pipettából pipettába a KF1-es oldatokat, így keresve-kutatva a legfinomabb esszenciákat, melyekkel minket, tágranyitott fülű követőit mindenbizonnyal bódulatba fog ejteni. Nagy a csend, de az új cucc visszhangjait a tihanyi ekhó örömtől potyogó könnytengerben fogja visszhangozni, mint most a legutóbbi Bankos Mappa minden egyes hangját, szavát! Addig is a várakozási idő hasznos eltöltéséhez, néhány "ismeretlenebb" Bankos remekmű:





2011. október 9., vasárnap

Space Is Called #07 - Actress (UK), Cadik, Crimson & Chrom

A hatodikra Lunice jött, ment, de aki ismeri a zenéjét semmiképpen sem mondhatja rá, hogy jöttment. A Space Is Called-os partyszervező brigád nem ül a saját babérjain, alig takarították ki az A38 rakterét színpadát, máris élesen kikörvonalazódott a következő etap programja. Actress aka Darren Cunningham Angliából érkezik hozzánk és elkalauzol minket különös technosított, dubstepesített hiphop alapú ritmikai világába. Hazyville-re keresztelt bemutatkozó albuma újabb, jelentős ecsetvonást jelentett napjaink kortárs kísérletező kedvű zenei palettáján. Az előzetes városzenenézést én tartom most Nektek, kövessétek az esernyőt!




Természetesen a magyar vonal legtehetségesebb indulói is bemutathatják legújabb kreálmányaikat, jóféle szettekkel érkezik a Duna vizére Cadik és Crimson & Chrom.

Line-up:

Actress (UK)
Cadik
Crimson & Chrom

Vizuál:
Kiégő Izzók

Elővétel: 1500 Ft
A helyszínen: 2000 Ft