2011. június 18., szombat

Gold Panda @A38, Budapest Selected Sounds - Aranyból van a keze

Zenei kultúrálódásom oltárán kívántam felszentelni egy újabb élményekkel teli éjszakát, így szerkesztőtársammal kelet felé (Győr és Székesfehérvár bázisunkból) fordítottam az iránytűt és a fővárosba indultunk. A Selected Sounds bulisorozat referencia munkájaként a közelmúltban a Caribout hozta el kishazánkba, így ismét minőségi zenére számíthattunk. Az utóbbi időben ráharaptam ezekre az IDM, poszt-dubstep és mindenféle előjellel (indie, folk stb) ellátott elektronikus alapú zenére. Londonból vártunk két jeles előadót, közülük sajnos a party előestéjén a Mount Kimbie duó lemondta a fellépést útlevél problémák miatt. A hivatalos közlemény szerint ellopták egyikük komplett cuccát (papírok, kulcs, laptop stb.), nagy szívás nekik és nekünk is.


Körülbelül éjfél magasságában értünk a helyszínre, az A38 égig magasztalásától most eltekintek pedig megérdemelné, a hely egyetlen negatívuma az árszínvonal kissé elszállt vagy éppen már elszállt emberek pénztárcsájához igazították? Ez mindenesetre feketepont. A többi körítés viszont megfelelő, korrekt beléptető rendszer, jó kiszolgálás jellemezte a helyszínt és a koncertre érkezők birtokukba vehették az egész hajó összes hangulatos teraszát.

Gold Panda előtt a partysorozat két rezidense, c0p és Nitelight szórakoztatta az egyre bővülő létszámú közönséget. Már ekkor feltűnt a 5 csillagos vizuál és hangtechnika technika, ami a buli végéig hibátlanul funkcionált. Körülbelül negyed 2-kor érkezett meg a kihalóban lévő faj, a tehetséges DJ prototípusa, Gold Panda. Ekkora kábé 80%-os telítettséggel futott a helyszín, nem tudok számot mondani hány lehettünk (ah kést szorítanátok a torkomhoz hasamra ütnék és mondanék egy 800-as tippet). A beugró intro rögtön klasszikusra sikerült, megalapozta a hangulatot. Igyekeztem "profin" dokumentálni a fellépést, a hangminőség hagy némi kívánnivalót maga után. Élőben ezerszer jobban szólt.


Ezt követően Panda szinte csak a saját számaiból összeállított közel 2 órás live showt adott elő. Köztük lejátszotta a legismertebb számait (Quitters Raga, Snow & Taxis, You, Marriage, Vanilla Minus stb.). A zene alá prímán illeszkedő képi világot pedig a DJ pult mögé vetítve csodálhattuk mindvégig.


Panda stílusa igazából megfoghatatlan. Mindenképpen tartalmaz dubstep jegyeket, de az ütemek (hál' Istennek) nem annyira kitartóan húznak, nem annyira monotonak, mint a klasszikus dubstep számok. Felfedezhetünk utalásokat folktronikára is, Panda szereti használni az indiai és japán (mindenképpen távol-keleti) motívumokat. A számok lüktetése pedig mindenképpen IDM-nek mondható, a lágyan pörgős átvezető részek miatt. Több alkalommal húnytam be a szemem és csak élveztem a dobhártyám kényeztetését. Panda elszántságához hasonlót korábban Hudson Mohawke-tól láttam az Exit fesztiválon. Előadása közben beleköltözik a saját zenéjébe, ezáltal a közönség is áterezheti: az elő jelenben áll össze az előadás!

Később a magyar Fine Cut Bodies szórakoztatta napkeltéig az egybegyűlteket, mi pedig élményekkel tele utazhattunk haza. Megérte!

(ha lesznek "official" képek, mert láttam, hogy készültek, posztolom őket!) 

6 megjegyzés:

  1. bocs de gp egyáltalán nem dj.
    nem "szinte" hanem kizárólag a saját számait adta elő, hisz ez egy live volt.

    VálaszTörlés
  2. Koszi a javításokat, a DJ kifejezést valóban rosszul alkalmaztam arra próbáltam utalni hogy elo hagyományos hangszer nélküli zenei előadó!

    VálaszTörlés
  3. és azt tudod, hogy mi volt az utolsó pár száma? nem voltak ismerősök az albumról

    VálaszTörlés
  4. mi az, hogy kihalóban lévő faj? a producerekre és a dj-kre sem igaz! Nagyon nem, sőt!

    VálaszTörlés
  5. tehetséges DJ-kre gondoltam, akik nem CD-ről tekernek vagy gyártanak számot kiadó füttyentésére...

    VálaszTörlés
  6. én is rájuk gondoltam!:D (btw a cd-ről tekerés nem feltétlenül szar!)

    VálaszTörlés