2011. október 26., szerda

Justice - Audio, Video, Disco [2011]

Remélem senkinek nem kell bemutatni a Justice-t, ha mégis, akkor az hallgassa meg az első albumot, majd gyorsan nézze meg a koncertfelvételekből készült A Cross the Universe-t.
Egy kicsit csúszott a most kijött (24-én), második albumuk bemutatója, időhiány, meg vásárlási gondok miatt, de azt hiszem még így is elég frissen jelentkezünk, legalábbis magyar nyelven. A hatalmasat robbanó † album utáni négy évnyi bulizás, csajozás és drogozás után már éppen ideje volt új anyaggal kijönni. Így hát érkezzen az Audio, Video, Disco-ról szóló első reakcióm.


Horsepower - a Cross-t idézi hangulatában, de más - sötétebb ütemek, és nem olyan kirobbanóan bulizós, kis 70-es (?) évekbeli diszkós - hajmetál beütéssel.
Civilization - egy reklámból már ismerős lehet, ezt be lehet tenni bármelyik buli közepén. Ez teljesen a Cross-t idézi, bár én elviseltem volna, ha hangosabb és gyorsabb (mellesleg ha valaki eddig gondolkodott volna, nem Gaspar meg Xavier énekel a számokon, mert ők angolul is franciául beszélnek).

Ohio - zenei aláfestés nélküli szólóénekléssel kezdődik (nem néztem utána, de nekem nagyon Queenre hajaz), ami a zene bekapcsolásakor is előtérben marad, csak később lehet jobban a melódiára figyelni, ami viszont sajna nem karakteres. Ez a szám egyáltalán nem tetszik.
Szerintem a srácok túl sok hajmetált meg Pink Floydot hallgattak. A rockos megoldások eddig sem állt tőlük messze, de a Canon teljesen egy elektronizált Led Zeppelin gitárszóló. Mindenki döntse el magának, ez mennyire jön be neki. Én mindenesetre kimaradtam a rocknak ezen korszakából, és nem is kívánom bepótolni. Támogatom a kísérletezőkedvet, de ennél cifrábban is megközelíthették volna.
On'n'on - mostanra már elfogadtam, hogy ez egy teljesen más Justice egy teljesen más albummal. Ez a szám pedig tetszik, bár a "justice" szó hallatán még mindig az első album hangulata fog eszembe jutni, mint ez.

Brianvision - ez is tökre 70-es évekbeli(?) metál. Mint már mondtam, tőlem ez távol áll, de hát kinek milyen ízlése van, a retro embereknek biztosan bejön.
Parade - monoton ütemekkel kezdődik, de itt is felcsendül a gitárszóló. Na jó, most már tényleg sok. Nem várom az előző albumot, de ez az irányvonal nem tetszik.
New Lands - ez pedig már metál, mintsem elektro.
Helix - szintén


Verdikt: ha bejön a hajmetál, akkor ez is tetszeni fog. Egy bandától soha nem szabad elvárni, hogy az első (nagyot robbantó) album csapásvonalát kövessék, hiszen minden zenésznek megvan a joga, hogy saját magát valósítsa meg és ne a közönséget szolgálja ki. Én pedig szeretem a kísérletezést és változatosságot. De. De jobban szerettem volna, ha más irányvonalat választottak volna, mintsem a hajmetált. Ha visszamehetnék az időben, mindenképpen elmennék egy Justice koncertre, mert attól félek, hogy ezután már élőben nem tapasztalnám azt, ami miatt anno megszerettem őket. Szóval számomra csalódás, kétszeresen is: nem hozták az első album energiáját és hangzásvilágát, másodszor pedig, hajmetál.

4 megjegyzés:

  1. fontos megjegyezni, hogy én csak most fogok nekilátni az album végighallgatásának. amiket első impresszióként leírták korábban olvastam az album beharangban, nagyon jól ráéreztél a Queen-es, Yes-es, Led Zeppelin-es beütésekre. sajnos a retro fogalma nálunk MO-n eléggé pejoratív, félek hogy az video audio disco-t is így fogjuk/fogják értékelni

    VálaszTörlés
  2. ez hány mondat is?:)
    hát, aki amiatt ítélné el ezt az albumot, mert a retróról a halál gáz rém gagyi retro disco jut eszébe, annak úgy kell.

    VálaszTörlés
  3. Gébri most nem az a lényeg hogy mondattanilag elemezd a dolgokat, hanem hogy száraz szemmel bírjuk ki, hogy elveszett a süllyesztőben egy olyan banda aki 2007-ben stílustteremtett :(

    VálaszTörlés
  4. nem mondattanilag elemzem, hanem úgy egyáltalán, mert elég nehéz kihámozni: "amiket első impresszióként leírták korábban olvastam az album beharangban, nagyon jól ráéreztél [az akármilyen hangulatokra]" - heh?:)
    Én még nem húznám le őket a süllyesztőben, az élő bulijaik fele még mindig nagyot üthet. Ez az albumuk sem rossz, egyáltalán, csak egy olyan irányvonalat választottak, nekem nem jön be, és attól félek, a rajongótáboruk nagy részének sem

    VálaszTörlés