Gyakran felmerül témaként itt, a blog keretein belül is a műfajok és azok pontos határainak megtalálására tett kísérletezés. A továbbiakban visszamásznék a millenium környékére, zenetörténeti kukackodás hogy éppen 1999 vagy 2000 lesz a kezdődátum. Honnét ered a DUBSTEP gyökere és mekkora ágakat növesztett azóta?
Londoni garázsokban mindenféle poszt-Beatles bandákon felnövő, fésült hajukat addigra szétborzoló kísérletező kedvű fiatalok kellettek, ahhoz hogy ma egyáltalán beszélhessünk erről az elektronikus alapú zenei stílusról. Ezeknek a brithuligánoknak srácoknak elegük volt már a szánsájnhállelúja optimista hangvételű zenei világból, így megalkottak egy sokkal ridegebb, racionálisabb, a dühöt magából vulkánként kiprüszkölő irányvonalat. A UK Garage, Dub és Drum 'N Bass alapokat gyurmászgatták a megszokott eszközökön (PC, dobgép, szinti, keverőpult), majd megszületett a leghitelesebb atmoszféra a zene hullámainak prezentálásában. Ezt a rílséget képes volt tartani őszinte lélekkel a műfaj, napjainban azonban már baromság (A link alatti post átlépte az ezer egyedi megnyitás álomhatárát! Pukk, nyílt a pezsgő!) lenne underground taget tenni a dubstepről szóló bejegyzések lábjegyzeteibe.
A dubstep történeti fejlődésének lépéseit régészeti módszerek nélkül, a YouTube jobb kezének elfogadásával fogjuk megtenni. A legskillesebb előadók legjobban sikerült alkotásai szépen sorbaszedve.
A pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve
Ha hiszitek, ha nem a dubstep elmainstreamesedésének egyik kezdeményezője (még ha akaratlanul is) Britney Spears volt, a popkirálynő/hercegnő. Freakshow című számában tűnik fel először populáris körökben az a bizonyos wobble hang. 2009-ben Skream csinált félélmetesen ütös remixet a La Roux - In For The Kill című slágeréből. Állítsam azt, hogy ez jelentette az áttörést a szélesebb ismertség felé?!
Benga, Coki, Zinc, Chase & Status, Noisia és még sokan mások apróbb lépéseket tettek, hogy oda jussunk, ahol most vagyunk.
Talán a közeljövőben lesz szó a post-dubstep irányzatról, aminek legjelentősebb előadói között rengeteg kedvenccel találkozhatunk. Elég csak pár nevet említeni, mint például Mount Kimbie, James Blake, SBTRKT, Pangaea vagy Four Tet.
Londoni garázsokban mindenféle poszt-Beatles bandákon felnövő, fésült hajukat addigra szétborzoló kísérletező kedvű fiatalok kellettek, ahhoz hogy ma egyáltalán beszélhessünk erről az elektronikus alapú zenei stílusról. Ezeknek a brit
Ezt a képet csak azért szúrtam ide, hogy mély szakmaiságot állítsak a bejegyzés mögé. Tulajdonképpen ilyenről szó sincs! :) |
A pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve
Ha hiszitek, ha nem a dubstep elmainstreamesedésének egyik kezdeményezője (még ha akaratlanul is) Britney Spears volt, a popkirálynő/hercegnő. Freakshow című számában tűnik fel először populáris körökben az a bizonyos wobble hang. 2009-ben Skream csinált félélmetesen ütös remixet a La Roux - In For The Kill című slágeréből. Állítsam azt, hogy ez jelentette az áttörést a szélesebb ismertség felé?!
Benga, Coki, Zinc, Chase & Status, Noisia és még sokan mások apróbb lépéseket tettek, hogy oda jussunk, ahol most vagyunk.
Talán a közeljövőben lesz szó a post-dubstep irányzatról, aminek legjelentősebb előadói között rengeteg kedvenccel találkozhatunk. Elég csak pár nevet említeni, mint például Mount Kimbie, James Blake, SBTRKT, Pangaea vagy Four Tet.
javasolnam, hogy olvass utana alaposan, mert ez nagyon messze esett az alma a fajatol..
VálaszTörlésmely részekhez lenne kiegészítésed, javításod?
VálaszTörlés