A film tehát Robin Hood, a hős eredetét meséli el, kb. annál a pontnál elvágva, amitől mi ismerjük (Batman: Begins 2005, Mongol 2007): bajtársaival éppen Franciaországban íjászkodik Oroszlán szívű Richárd mellett, majd történik egy és más, visszatér Angliába, Nottinghambe, hogy aztán szembetalálja magát egy hatalmas konfliktussal. Az eleje azonnal megtetszett, mert nagyon reálisan, mocskosan és brutálisan mutatja be az ostromot, meg amúgy az életet (plusz pont, hogy a király sem amolyan selyemben lovagló dalia, hanem ő is csak egy középkori ember, kicsit több hatalommal) - na meg angol angolul beszélnek (élesebb fülüek britt, skót, meg wales-i akcentust is hallhatnak) - ezt mondjuk néhol nehezen értettem - na meg azt, hogy az első 15-20 percben annyi helyszín és szereplő van, hogy azt sem tudtam, milyen országban vagyunk.
Őszintén szólva nekem addig volt szórakoztató, amíg Robinék megérkeznek Nottinghambe -onnantól csak szimplán nézhető volt.
Hogy miért? Olyan érzésem volt, mintha Scott úr túl sok mindent akart volna beletenni: ragaszkodni a mondához (pl. az erdőben élő banditákhoz, akik egy fél percig sem illettek bele), de valós történelmi helyzetet bemutatni, a hős egyéni küzdelmeit, romantikus szállal (ami szörnyen klisé, viszont Cate Blanchett karaktere tetszik), humort, ugyanakkor erkölcsi tartást, és férfias küzdelmet, mindemellett pedig mindenféle történelmi cselszövést, és politikát, ami a végére számomra túl nagy falattá vált (hogy egy egyszerű közkatona emberi jogokról szónokoljon az abszolút hatalommal bíró királynak?) - annyira, hogy a végső csúcspontnál egyszerre öt film jutott eszembe: Gladiátor, Ryan közlegény megmentése, Trója, A gyűrűk ura: A két torony és A király visszatér. Na meg van pár vértelen karakter is: a sheriff, a királycsajszi, Allan (szegény, szar lehet Robin bandájában csak amiatt szerepelni, mert tud énekelni) és sajnos leginkább a főgonosz (pff..., róla ne is beszéljünk). Akkor már inkább egy szaracén, aki jatagánával vág ketté lovakat.
Muszáj vagyok megint csak a '91-es változatra utalni, mert hát értem én, hogy realitás, de itt Robin szinte többet kardoz, mint nyilaz, ráadásul nincs túl sok emlékezetes jelenete (nem lő át köteleket a titkos "szuperpontos lövés" képességével).
Összességében, minden szőrszálhasogatásom ellenére élvezhető film, és te is biztosan élveznéd, legfeljebb zavarna, ha érzékeny vagy a legendák megfilmesítési kísérleteivel, és a történelmiséggel.
(további megnézésre ajánlom Luc Besson Jean D'Arc/Joan of Arc-ját, ami szintén egy legendát próbál hitelesen bemutatni, szerintem egész jól)
most megyek is, és megnézem a
említetted a Batman filmeket. véleményed szerint van valami hasonlóság a mondernkori (jövőbéli??? tényleg a Batman melyik korban játszódik?) szuperhősök (Superman, Batman, tininindzsateknőcök) és a középkori (pl. robin hood, zsándárk stb.) pórnép fiaiból kiemelkedett királydöntők karaktermegformálása között? :)
VálaszTörlésBatman mindig abban a korban játszódik, amikor csinálják, +/- pár év (persze a Dark Knight lövedék rekonstruáló gépe +3000 év)
VálaszTörlésAsszem elírtam valamit akkor, mert én úgy értettem, hogy az új Batman (Begins) kb. odáig meséli el Batman figurájának megszületését, mint ez a Robin Hood film
Egyébként meg ja, hiszen mind a szuperhősök, mind a királydöntők valamiféle jó ügyért harcolnak, a pórnép ügyéért, bár a szuperhősök néha kívülállók. Robin Hood és Batman hasonlóságáról meg lehetne írni egy 2000 szavas esszét
kellene egy "Heroes United" film, amiben Robin Hood és Batman egymás hátát védve igázná le az összes genya uralkodót és Jokert. esetleg mellékszerepeket kaphatna Zorró, Gaia földanya és Chuck Norris is!
VálaszTörlésjó, még sincsen annyi hasonlóság Batman és Robin (Hood) között, de ezt csekk:
VálaszTörléshttp://images.comicbookresources.com/reel/thebatman/In_Car.jpg