Further (2010)
Amikor felcsendült az első szám, a Snow, a véletlenül a közelben tartózkodó, a mai zenében nem túl járatos fateromat arra figyelmeztettem, hogy most monoton zajt fogok hallgatni a következő 52 percben. Amúgy nem, mert ugyan a monotónia jellemzője az albumnak (milyen elektronikus számnak nem? és miért lenne az baj?), de kellően színes. Pl. a Snow tényleg úgy indul, mintha bekapcsolva hagyták volna a mikrofont, amit az elektromos kütyük ingereltek és gerjesztettek volna, de nemsokára egy kellemes női vokál dobja fel.
Amúgy meg bírom a monoton számokat (fuck yeah, minimal), így ezt majdnem 12 percig szolgáltató Escape Velocity (hatalmas robbanás 8:10 körül) igazi csemege volt.
Egyedül a Horse Powerrel volt gondom. Ez túl vad és durva (minőségjelzőként, nem pedig nyomatékosítószóként), pedig a szétcseszett elektronika bejön. Ezt megint egy kellemes szám követi, a Swoon (valaki megsúghatná, mi köze van a My Bloody Valentine-hoz), utána pedig még kettő ilyen.
Szóval meglehetősen egyenletes az album, hiányoznak róla a slágerek, ez talán egy új fajta szerénységet takar, mindenesetre jól áll. Nem túl kísérletező kedvű, de remekül fogyasztható.
Hanna OST (2011)
Ezt az albumot a filmtől függetlenül akarom bemutatni, már csak azért is, mert önmagában is fogyasztható, anélkül, hogy bárki hallott volna a filmről magáról (a banda is ezt gondolhatta, mert a számok sorrendjét a zene határozza meg és nem a jelenetek sorrendje). Rögtön itt van a Hanna's Theme, annak is a vokálos verziója (oké, az pont az utolsó szám), amit rádióban is simán játszhatnának. Kellemes, szép, miegymás. Ezt rögtön feldobja az Escape 700, hipnotizáló zümmögéssel, keleti hatással és kiváló ütemmel. A The Devil is in the Details mint egy körhinta zenéje (amire később rájátszik a The Devil is in the Beats egy vadabb megközelítésben). The Forest: 1 perc bálnaének, mindegyis, az Escape által megkezdett pörgést eleveníti fel egy rövid időre a Quayside Synthesis, majd pár nyugodtabb szám. Mégis, ezek változatosabbak, mint a studióalbumé, csak sokkal rövidebbek. Viszont időnként feldobják pörgős számok, néhol d'n'b ütemekkel (Bahnhof Rumble). Ha ezeket a számokat kicsit kinyújtanák, és rendes studióalbummá gyúrnák, egy lélegzetelállítóan ütős végeredmény születne. De komolyan, nem is értem, hogy ez a kísérletezős, klassz és pörgős megközelítés miért nem látszik az előző albumon.
Na de félre a folyamatos összehasonlításokkal, csak ugorjuk át a töltelék számokat (általában kevesebb, mint másfél percesek), és élvezzük az album második felét, amit már tényleg egy az egyben le lehet játszani, nem is írom le a címeket, de szeretném kiemelni a Container Parkot, amit Crystal Castle-ös sivítás kísér a háttérben, és remek motívumban csúcsosodik ki.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése